Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
13.12.2021
Pogosto rečem »Svet je v barvah« še posebej, ko se srečujem s poplavo črno-belih fotografij. V mojih fotografskih začetkih sem fotografiral v črnobeli tehniki, ker za barvno nisem imel denarja. Danes pa se črnobela tehnika pogosto uporablja za doseganje večjega učinka. Ker je svet res v barvah in ker nas večina te barve zelo dobro loči, je potrebno za razumevanje črno-bele podobe dodatna transformacija v naših možganih. Velikokrat črnobela tehnika spremeni atmosfero prizora. Zato mora fotograf izbiro tehnike uporabiti premišljeno in paziti na avtentičnost pripovedi.
V kolekciji črno barvni svet je 30 fotografij, ki izražajo avtorjeve občutke ob srečanju in opazovanju ljudi v različnih državah na različnih celinah.
Fotografije so nastale spontano ob obiskih delavnic in lokalov ter raziskovanju posameznih območij. Izkazujejo zanimanje in spoštovanje avtorja do ljudi, ki jih upodablja.
Razstavljenih je 10 barvnih fotografij, ki prikazujejo pripadnike različnih delov indijske družbe pri delu in življenju. Drugih deset barvnih fotografij je nastale v Jemnu, Myanmaru, Guatemali in Iranu. Kljub veliki razdalji med deželami nastanka, se fotografije in ljudje na njih ne razlikujejo toliko kot bi pričakovali.
Indija s svojimi ljudmi, živahnostjo in svetlobo, s svojo drugačnostjo pa tudi z odprtostjo v meni vedno znova sproži potrebo, da bi doživeto shranil in pričaral tudi drugim. V Indiji se lahko priložnost za dobro fotografijo pojavi tudi med nakupovalnim pohajkovanjem. Kljub za naše pojme ogromni množici ljudi, prahu, umazaniji in kaosu spoznamo, da je v ozadju ureditev, ki z minimalnimi sredstvi omogoča maksimalni učinek. Fotografije prikazujejo predstavnike različnih delov indijske družbe pri delu in življenju. Seveda so to predstavniki revnejših slojev, saj bogatejši živijo svoje življenje za visokimi ogradami.
Več fotografij je nastalo v času sejma v Pushkarju, ko majhno sveto mesto obišče množica več kot 200.000 romarjev, ki združijo zabavo, trgovanje in verske obrede. Nekaj pa jih je iz Dharavija – velikega slum-a v Mumbai-u, prizorišče dogajanja iz filma Revni milijonar. Dharavi je na drugačen način urbanizirano področje v centralnem Mumbai, kjer živijo in delajo že generacije staroselcev pa tudi sezonski delavci iz drugih delov Indije. Na področju slum-a delavnice izdelajo za okrog milijardo eurov različnih izdelkov. Med pomembnejšimi dejavnostmi je tudi recikliranje oziroma kot pravijo: » V Dharaviju iz starih reči delajo nove«.
Črnobele fotografije so nastale med obiskom ljudstev doline južnega Omo, ki leži v južni Etiopiji in meji na Južni Sudan ter Kenijo. Ljudstva na tem področju še vedno živijo na svoj tradicionalen način, ki ga ogroža zavzemanje njihovega življenjskega prostora za ogromne plantaže in zajezitev edinega vira vode – reke Omo.
Fotografije so črnobele, ker na tak način na fotografijah zasijejo prebivalci v svojem ponosu in plemenitosti. Prav tako se pozornost z njihovih barvitih okrasov prenese na ljudi in njihove izrazite oči.
Domačini živijo v težkem življenjskem okolju z minimalnimi sredstvi. Zahtevne razmere v tem delu sveta, tako zaradi svetlobe kot tudi zaradi pričakovanj navad domačinov ob obisku fotografov, močno omejujejo možnosti fotografiranja. Vse fotografije v seriji so pozirane, vendar so portretiranci ohranili pristen izraz in čustva.
Fotografije prispevajo drobec k ohranitvi, kako so ta ljudstva živela, za takrat, ko bo naša »civilizacija« vse prekrila s stereotipi po naši podobi.
20.04.2024
V torek, 23. 4. 2024, se bomo ob 18. uri zbrali v dvorani stavbe ČS Golovec, Pesarska 14, Ljubljana...
Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.