Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
07.03.2022
V pričakovanju pomladi
Fotografinja Maja Šivec vselej odkriva nove fotografske načine pripovedi, izbrane motivike se loteva načrtovano in raziskovalno. Vse od prvih serij fotografij golih nosečnic jo zanima nenavadnost motiva. Golo telo, tako žensko kot moško, prikazuje zelo neposredno, brez nepotrebnega zakrivanja, brez sramu. Telo je zanjo vselej zanimiv objekt, večinoma z direktno ali asociirano erotično konotacijo. Kot avtorica, ki s svojimi umetniškimi fotografijami vselej preseneča, je tokrat s serijo kurentov in aktov izpostavila sožitje dveh izključujočih se motivov.
Pričakovanje pomladi vsako leto napovedujejo številni karnevali. S preganjanjem zime je povezan eden najstarejših ljudskih običajev, ki se je ohranil tudi po pokristjanjevanju. Po starodavnem verovanju je kurent demon, ki odganja vse slabo, prinaša srečo in zadovoljstvo ter v deželo vabi pomlad. Kurent je značilni pustni lik s Ptuja, Dravskega polja in okolice.
Zakaj je najslavnejša štajerska maska vznemirila umetnico? Zakaj ni ob skrivnostnem liku kurenta, ob katerem navadno hodi vrag ali hudič, izbrala atraktivno barvitega motiva, ki ga ponuja kurentovanje kopici fotografov? Zakaj je k svojim znanim črno-belim fotografskim motivom golih ženskih teles izbrala nenavadnega partnerja, goli moški lik s kurentovo masko? Ker fotografinja znova izziva: z nenavadnim motivom sporoča, da gre za združitev različne in raznorodne pojavnosti. Ženska za fotografski objekt Maje Šivec ni zanimiva kot objekt idealne lepote, ampak je realistična, neidealizirana podoba, in kurentova maska ni strašljiva podoba, ampak simbol drugačnosti. Simbol notranje lepote, ki asociira ljubezen? Ob tem se je skoraj nemogoče izogniti misli na čudovito zgodbo Charlesa Perraulta (Lepotica in zver) o ljubezni in o tem, kako lahko ljubezen spremeni način gledanja. Lepota ljubljene osebe pride iz zaljubljenega srca: ko lepotica spozna notranjo lepoto zveri, ji zunanji izgled ni več pomemben. Tudi v realnem življenju in ne samo v pravljici, je vsaka ljubljena oseba najlepša.
Kljub realistični upodobitvi (saj je očitno, da je maska zgolj rekvizit) prizori v likovnem jeziku izkoriščajo učinek iluzije. Zgodba, ki jo sestavlja ta serija fotografij Maje Šivec se lahko dogaja v pričakovanju pomladi, ali pa ponuja vtis neke druge zgodbe v nekem v drugem prostoru in času.
Tatjana Pregl Kobe
18.03.2024
Tokrat se bomo udeležili pogovora z avtorjem Klavdijem Slubanom in odprtja razstave Nekje drugje Tukaj...
Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.