Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
05.05.2023
V razstavnem listu je o razstavi Tatjana Pregl Kobe med ostalim zapisala tudi:
Razstavljeni triptihi predstavljajo tematsko in slogovno zelo različne fotografske zgodbe, od realističnih do poetičnih in abstraktnih. Beležijo raznolikost življenja ljudi (Kmeri) in živali (Plamenec). Tudi kompozicijski razpon je širok, od statičnih do dinamičnih posnetkov (Ples), pri čemer so zadnji v manjšini. Realizem ulične fotografije je najizrazitejši v posnetkih, narejenih med ljubljanskimi protestnimi shodi (Demokracija). Ti posnetki so s svojo eksaktnostjo že danes pomemben dokument časa. Nekateri fotografi so se tridelne razdelitve ene zgodbe lotili zelo premišljeno in raziskovalno, zgledovali so se po srednjeveških oltarjih (V galeriji), pri katerih lahko leva in desna stranica zapreta sredinsko sliko. Poleg aktov (Objem) prevladuje pokrajinska fotografija slovenskih in bolj ali manj eksotičnih tujih krajev (Nostalgija). Prizor je lahko fotografiran v različnih časih dneva in ustvari triptih (jutro – dan – noč) ne glede na končni vizualni rezultat (Hallstatt). Zelo hvaležen likovni motiv je tudi arhitektura, ki se kaže v etnografskih (Kozolec), simboličnih (Trikotnik v arhitekturi) in danes že dragocenih dokumentarnih zgodovinskih posnetkih (Šumi). Tridelni prizor, poln skrivnostnih detajlov kamenin, ki kar žarijo od topline nežnih nians sanjavih barv (Skrivnost kamnov), gledalca vabi drugače kot tisti, ki kažejo hladne tone črno-belih podob. Poudarjeno je lahko tudi formalno bistvo triptiha kot enotne podobe, ki za izhodišče likovnega sporočila jemlje osnovne abstraktne (Burano) ali geometrijske forme. Te so izrazite pri fotografijah, ki izhajajo iz trikotnika, četudi je osnovni motiv akt (Trikotnik). Nekje se polje nedefinirane podobe širi v polje imaginacije (Nemir), saj gledalčeve oči – oziroma njegovi možgani – doslikajo in ustvarijo manjkajoče oziroma prikrite likovne forme. V sicer pretežno digitalnem sodobnem času pa nekateri avtorji ostajajo zvesti analogni tehniki (Energija), mediju, ki so mu še pred kratkim napovedovali izumrtje. Pri njih izstopajo predvsem črno-bele fotografije.
Različne interpretacije razstavljenih triptihov med drugim odgovarjajo na vprašanja, kdo sem, kaj me določa in česa se oklepam, kaj me razveseljuje, česa se bojim in v kakšnem svetu živim. Tehnika in lepota fotografije sta le orodje, v ospredju so čustva, človeškost in ranljivost.
20.04.2024
V torek, 23. 4. 2024, se bomo ob 18. uri zbrali v dvorani stavbe ČS Golovec, Pesarska 14, Ljubljana...
Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.