Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
14.09.2023
V galeriji Šolt smo v torek, 12. novembra 2023 odprli razstavo analognih in doma izdelanih fotografij mojstra fotografije Janeza Korošina Nostalgično barje.
fotografije je iz zelo obširne zbirke fotografij izbrala Barbara Gregurič Silič, ki je pripravila tudi postavitev razstave in spremno besedilo za zgibanko. V njej je zapisala:
"Ljubljansko barje. Na videz enolična obsežna ravan, ki se razteza južno od Ljubljane in se s svojimi obrobji dotika njenih predmestij. Svet, ki kljub vtisu monotonije vedno znova preseneča, buri domišljijo in pomeni večni izziv tako znanosti kot umetnikom.
Janez Korošin se predstavlja s širokim opusom fotografij Ljubljanskega barja (1982 – 2016), krajine, ki mu kot del njegovega domačega okolja predstavlja neusahljivi vir za ustvarjanje v zadnjih petih desetletjih. Sam pravi, da je sprehod po Ljubljanskem barju kot nekakšna terapija. Pokrajinski motiv, ki ga navdihuje s svojimi kanali in polji, kjer se svetlobe tako drugače ujamejo. Mir, ki ga prinašajo številne poti dopolni le ptičje petje, regljanje žab in maloštevilni sprehajalci. Medtem ko je osnovni motiv barja za marsikaterega obiskovalca nekaj povsem vsakdanjega, je za Janeza Korošina vsak zabeležen trenutek dokument časa, mnogokrat pa tudi beleženje minevanja in izginjanja. Ta tematika mu je tudi sicer zelo blizu, o čemer pričajo njegove zadnje razstave: Soline, Železarna Jesenice – propad aglomeracije, Vanitas. Pri aktualni razstavi vidimo številne motive, ki so ostali del preteklosti: leseni mostovi, ki povezujejo bregove Ljubljanice ali pa le sosednja polja; zadnji avtohtoni leseni drevak, ki žalostno sameva v porečju. Času so dolgo kljubovali tudi kozolci, starejše hiše ter manjša verska obeležja. Še vedno pa nas razveseljujejo kapelice, čebelnjaki, lovske preže, kamniti most na obrobju barja. Novi likovni prijemi, vizualne odločitve in premišljeno kadrirani krajinski motivi se še posebej kažejo pri fotografijah, kjer osnovni motiv predstavljajo osamljena drevesa, breze, kanali v zimskem času, stopinje v snegu, polja pšenice in travniki marjetic. Janez Korošin pogosto uporablja objektiv ribje oko. »Kajti ko z njim motiv posnameš od spodaj, iz žabje perspektive, se kompozicija začne rušiti sama vase,« pove.
Izbrana dela kažejo fotografov tenkočuten pristop do kompozicije, izreza; s poetičnimi kontrasti svetlo-temnega ustvarja prav posebno atmosfero. Odlično fotografijo pa zaokroži njegov osebni pogled in kasnejša izdelava fotografij po klasičnem postopku v domači temnici.
Serija fotografij Barjanska nostalgija je izpoved in zgodba o življenju na tem posebnem koščku slovenske zemlje. Fotografije so neprecenljiv zaklad za bodoče generacije."
20.04.2024
V torek, 23. 4. 2024, se bomo ob 18. uri zbrali v dvorani stavbe ČS Golovec, Pesarska 14, Ljubljana...
Vse pravice pridržane © FOTOKLUB LJUBLJANA
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.